Topic-icon Byta ut en Truma Trumatic-S 5002 till vattenburet.

• Patrik
  • Patrik Profilbild Författare till inlägg
Mer
11 år 4 veckor sedan #14767 av Patrik
COM_KUNENA_MESSAGE_CREATED_NEW
Jag har idag en Truma Trumatic-S 5002.
Visst ger den snabb & fin värme, men fan vad det ska låta då.
Jag funderar på att kasta ut den å peta in vattenburet.
Jag har en 720 UKfe 02:a.
Någon som gjort det ? å vad för vattenburet är det som gäller ? Alde ?.
Finns det beskrivningar för det i sånna fall ?.
Tänkte göra denna modifiering då min Truma bara har 1000W steget kvar, resten har lagt av.
Törrs man köpa beg vattenvärmare ?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
11 år 4 veckor sedan #14769 av MJS
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Billigast är nog att köpa en primus 2490 panna i så fall en alde 3000 eller 3100 panna kostar ju över 20.000kr endast för panna sen kommer många saker till utöver det men allt går ju..lycka till

• Patrik
  • Patrik Profilbild Författare till inlägg
Mer
11 år 3 veckor sedan #14775 av Patrik
Kollade med bilprovningen å de sa att det va bara att glömma å konvertera.
Så det blir väl å leta efter nytt.
Får jaga runt å leta efter den som är billigast på nätet.

Mer
10 år 7 månader sedan #16773 av Frans
Jag har en 720ukfe 02a och jag har nyss monterat vattenburen värme det tog mig 2 helger hadde truma sen förut och har monterat det vattenburna systemet ovanför trumaslangarna köpte en alde 2kwa elpatron med cirkulationspump tycker inte att du ska ta bort truman om du campar på vintern kan vara bra att ha den kvar även om du har vattenburet det var lite jobb att montera element och rör eftersom det finns inga hål förberedda hör gärna av dig om du vill ha bättre info

Mvh Frans Tel 070-3572265 Mail Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Mer
10 år 7 månader sedan #16775 av P3

Frans :
Jag har en 720ukfe 02a och jag har nyss monterat vattenburen värme det tog mig 2 helger hadde truma sen förut och har monterat det vattenburna systemet ovanför trumaslangarna köpte en alde 2kwa elpatron med cirkulationspump tycker inte att du ska ta bort truman om du campar på vintern kan vara bra att ha den kvar även om du har vattenburet det var lite jobb att montera element och rör eftersom det finns inga hål förberedda hör gärna av dig om du vill ha bättre info

Mvh Frans Tel 070-3572265 Mail Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Hej Frans. Va kul att du har vågat dej på en ombyggnad av värmesystemet. Det skulle vara mycket intressant att få se lite bilder från projektet. Lägg gärna upp några här så kanske det ger fler inspiration till modifikationer.

Mer
10 år 7 månader sedan #16777 av Frans

P3 :

Frans :

Hej Frans. Va kul att du har vågat dej på en ombyggnad av värmesystemet. Det skulle vara mycket intressant att få se lite bilder från projektet. Lägg gärna upp några här så kanske det ger fler inspiration till modifikationer.

Har tagit lite bilder med mobilen ska försöka föra över dom på datorn

Mer
7 år 4 veckor sedan #39120 av pkek
Har en 650 kmfe, funderade på o peta in vattenburet, finns det färdiga satser ?

Sidan laddades på: 0.355 sekunder