Topic-icon Vattenläck vid dåliga kopplingar

• Tommy Hälla
  • Tommy Hälla Profilbild Författare till inlägg
Mer
4 år 3 månader sedan #43268 av Tommy Hälla
COM_KUNENA_MESSAGE_CREATED_NEW
Hej!
Har en 720 ukfe -08 som läcker lite å och då i olika slanganslutningar och t-rör under handfatet i sovrummet. Sist nu så läckte det ifrån kranen, där slangarna är kopplade och det var blött på golvet när vi vaknade :angry: . Jag böt ut slangstumparna från kranen ner till t-kopplingen och satte dit riktiga slangklämmor ist. Men då gick det ju inte att få fast kranen igen i bänken för muttern som håller kranen går inte över slangklämmorna...
Ska jag behöva byta kran tro eller kan ni tipsa om några mindre klämmor som håller tätt? Vart köper man en kran billigast? Har tittat på Ebay men hittar inget.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
4 år 3 månader sedan #43279 av MGS
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Montera slangklämman sist? De går ju att skuva isär helt ...

This image is hidden for guests.
Please log in or register to see it.

Hobby 780 WFU -10, tidigare dragen av VW T5 Multivan -11 men numera BMW X3 -13

• Tommy Hälla
  • Tommy Hälla Profilbild Författare till inlägg
Mer
4 år 3 månader sedan #43293 av Tommy Hälla
Jo men det är så väldigt trångt där uppe under handfatet när kranen är på plats, så jag tvivlar på att det går iom att man måste ta i rejält. Då läcker det väl nån annanstans ist.. Hittade på Biltema nya liknande slangklämmor som orginal. Sådana man klämmer ihop med en hovtång. Jag ska prova värma slangen först så den blir mjuk, sen klämma ihop. Få se om det blir tätt.

Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #43720 av Racetwin2
Jag köpte en ny kran då jag hade liknande problem och det visade sig att den vi hade var knäckt uppe där rören går in i blandaren. Den nya kranen var 100 ggr bättre och hade ca 15 cm flexslangar så att man kunde koppla ihop allt där man kan se och har bättre plats. Kostade 675 på Forsbergs Fritidscrnter. Fick med slangklammor.
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Racetwin2.

Sidan laddades på: 0.246 sekunder