Topic-icon Demontering av Mediaoval HOBBY 495 UK DE LUXE

• Harry Hedström
  • Harry Hedström Profilbild Författare till inlägg
Mer
4 år 2 månader sedan #43330 av Harry Hedström
COM_KUNENA_MESSAGE_CREATED_NEW
Det har hänt något med övre infästningen av Mediaovalen så jag behöver demontera den för att kunna laga den.
Behöver en beskrivning på hur man demonterar den.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
4 år 2 månader sedan #43335 av JOCKE.F
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Ja du det är vanligt problem med Hobby. Vi råkade ut för samma problem med vår vagn. Jag lagade det med att jag mätte diametern till fjädern som håller bulten som sitter i toppen på media ovalen. Sen tog jag en järnstav som jag svetsade fast en bricka med två hål i som jag skruvade fast i media ovalen.

HOBBY 650 KMFE-16 SOM DRAS AV EN FORD MONDEO 2,0 TDCI AUT-16

Mer
3 år 3 månader sedan #43723 av msjoholm
Hej, jag fattar inte mycket av det du skriver Jocke och det är bara för att det verkar se helt annorlunda ut på vår 560 KMFe. Eller inte. Hela övre infästningen har släppt på "snurrskåpet". En 5cm lång, 5mm tjock stålpinne har trillat ner. Denna verkar funka som styrning upptill som skåpet snurrar runt. Pinnen har en rundad skalle men i övrigt helt rund och slät. Jag förstår inte hur den sitter fast. När jag kikar mellan ovankant på skåpet och den "sammetsklädda" kåpan som ansluter mot tak och döljer ljuslisterna, så ser jag en svart plasthylsa som sticker ner från kåpan, hylsan verkar vara i två delar, och där ska nog stålpinnen upp, och en annan hylsa med en fjäder i i ovankant på skåpet. Stålpinnen verkar gå igenom den hylsan med fjädern, och ske sen upp genom plasthylsan i "sammetskåpan". Men nu när det har fallit isär så kan jag inte styra in hylsorna mot varandra (för att kunna köra igenom pinnen) eftersom övre plasthylsan hänger ner och undre hylsan med fjädern sticker upp och tar då emot varandra sidledes. Och jag får inte in händerna där för att kunna pilla. Men även om jag skulle lyckas styra ihop dom igen så vet jag inte hur pinnen ska sitta kvar utan att ramla ner igen.

Mer
3 år 3 månader sedan #43725 av JOCKE.F

Mer
3 år 3 månader sedan #43726 av msjoholm
Är inte det hylsorna som pinnen går igenom? För min pinne/tapp är smal i ljus metall. Vilken del sitter var i bilden du länkar till?

Mer
3 år 3 månader sedan #43727 av JOCKE.F
Om du tittar på bilden så ser du den blanka tappen på sidan.

Följande användare sa tack: msjoholm

Mer
3 år 3 månader sedan #43728 av msjoholm
Ja där är den ja! Den hade jag svårt att se. Då sitter den ovanifrån väl? Och hänger på sin skalle.

Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #43730 av JOCKE.F
Ja den lilla pluggen sitter i ovandelen och det andra i skåpet precis som en tryck kontakt så det är inte lätt att få dit det.Du måste plocka ner hela skåpet om du ska byta den.Jag satte en hemmagjord bult istället,som jag satte upp i hålet och fäste med två små skruvar .Tyvärr har jag ingen bild på det då vi bytt vagn

Last edit: 3 år 3 månader sedan by JOCKE.F.

Mer
3 år 3 månader sedan #43731 av msjoholm
Jaha, det var det jag misstänkte, att det måste tas ner för man kommer ju inte åt något annars. Ok du gjorde på det viset. Jag får se hur jag löser det då, jag får se när jag plockat ner det. Tack så länge för hjälpen! Men jag kanske återkommer ;)

Sidan laddades på: 0.218 sekunder