Topic-icon Rengörning av Truma fläkten.

• Hans Hansson
  • Hans Hansson Profilbild Författare till inlägg
Mer
5 månader 6 dagar sedan #44248 av Hans Hansson
COM_KUNENA_MESSAGE_CREATED_NEW
Hej. vi köpte vår första Hobby av en firma härom veckan, och när jag kollade igenom instruktionsboken så såg jag att man skulle rengöra fläkten som skickar ut varmluften i Truma systemet, var 500 hundrade drifttimma. så jag försökte hitta hur man gjorde och vart fläkten satt. Men det stod inte någonstans i själva instruktionsboken inte heller har jag hittat något på detta forum eller på youtube som annars brukar ha det mesta ;). Så det blev till att ringa verkstadskillen på firman vi köpte vagnen ifrån och han sa att på vår vagn en Hobby 540 UL -2003 så sitter den i garderoben under luckan bakom själva värmaren,
Så jag lossade på träluckan(garderobsgolvet). Och hittade mycket riktigt fläkten därunder. lossade på de 3 skruvarna som höll fast själva fläkten och fick nu min förklaring till det dåliga flödet på luften i vagnen. Fläkt flänsarna var helt igensatta med packat damm. :( fick ta en pensel och rugga upp dammet samtidigt som jag dammsög fläns för fläns. Efter det så är det en stor skillnad på luftflödet :) så kan verkligen rekommendera att göra rent fläkten inför varje säsong. :D
Följande användare sa tack: Dawwe1974

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
6 dagar 17 timmar sedan #44282 av ulf össjö
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Har man hund så får man rengöra den oftare .då den suger till sig hundhår

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.415 sekunder